Der Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik mit Schwerpunkt Internet- und Telekommunikationswirtschaft und die Forschungsgruppe Data Policies waren und sind in diesem Jahr auf zahlreichen internationalen Konferenzen und Tagungen aktiv und stellten bzw. stellen dort ihre aktuellen Forschungsergebnisse dem Fachpublikum vor:
12th International Conference on Competition and Regulation (CRESSE), Juni 2017, Heraklion - Kreta, Griechenland
- „Winners, Losers, and Facebook: The Role of Social Logins in the Online Advertising Ecosystem“ von J. Krämer, D. Schnurr und M. Wohlfarth
28th European Conference of the International Telecommunications Society (ITS), Juli 2017, Passau, Deutschland
- „Winners, Losers, and Facebook: The Role of Social Logins in the Online Advertising Ecosystem“ von J. Krämer, D. Schnurr und M. Wohlfarth
- „Data portability on the Internet: An economic analysis“ von M. Wohlfarth
- „Sponsored ranking in application stores – Impact on application quality and welfare“ von J. Krämer und O. Zierke
- „Strategic whitelisting by an ad-blocking technology provider: Market outcomes and welfare implications“ von J. Krämer und L. Wiewiorra
44th Annual Conference of the European Association for Research in Industrial Economics (EARIE), August 2017, Maastricht, Niederlande
- „Winners, Losers, and Facebook: The Role of Social Logins in the Online Advertising Ecosystem“ von J. Krämer, D. Schnurr und M. Wohlfarth
- „Strategic whitelisting by an ad-blocking technology provider: Market outcomes and welfare implications“ von J. Krämer und L. Wiewiorra
45th Research Conference on Communication, Information and Internet Policy (TPRC), September 2017, Arlington, VA, USA
- „Number Effects and Tacit Collusion in Experimental Oligopolies“ von N. Horstmann, J. Krämer und D. Schnurr
- „From Net Neutrality to Application Store Neutrality? The Impact of Application Stores’ Ranking Policies on Application Quality and Welfare“ von J. Krämer und O. Zierke
28th Workshop on Information Systems and Economics (WISE), Dezember 2017, Seoul, Korea
- „Winners, Losers, and Facebook: The Role of Social Logins in the Online Advertising Ecosystem“ von J. Krämer, D. Schnurr und M. Wohlfarth